Back to Top

Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών

"Κων/νος Καραμανλής"

Blogs Προτύπου Πειραματικού Σερρών

  • Αρχική
    Αρχική Εδώ μπορείτε να βρείτε όλες τις καταχωρήσεις blog που περιέχει η ιστοσελίδα.
  • Κατηγορίες
    Κατηγορίες Εμφανίζει μια λίστα κατηγοριών από αυτό το blog.
  • Ετικέτες
    Ετικέτες Εμφανίζει μια λίστα των ετικετών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο blog.
  • Συντάκτες
    Συντάκτες Αναζήτηση για το αγαπημένο σας blogger από αυτό το site.
  • Ιστολόγια ομάδας
    Ιστολόγια ομάδας Βρείτε τις αγαπημένες σας ομάδες blog εδώ.
  • Σύνδεση

22. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους και τους Ρώσους + Επαναληπτικό Δ΄ενότητα {κεφ.17-22} (Ιστορία Ε΄)

  • Μέγεθος γραμματοσειράς: Μεγαλύτερο Μικρότερο
  • Επισκέψεις: 4829
  • 9 Σχόλια
  • Εκτύπωση

             Η 4η ενότητα " Το Βυζαντινό κράτος και οι γειτονικοί λαοί" ολοκληρώνεται

με το κεφ. 22 "Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους και τους Ρώσους".

      Ο  τίτλος  και ο προοργανωτής του μαθήματος λειτουργούν ως αφόρμηση για τη διδασκαλία του νέου μαθήματος.

22. 1

 

    Εναλλακτικά γίνεται δραματοποίηση της ιστορίας - παραμύθι  "Κύριλλος και Μεθόδιος" του προηγούμενου μαθήματος. Πρόκειται για την είσοδο στη Μοραβία των δυο αδερφών ιεραποστόλων από τη Θεσσαλονίκη και τη συνάντησή τους με τον Σλάβο βασιλιά  Ρατισλάβο (862 μ.Χ.). 

    Εδώ τίθενται ερωτήματα για την ανάκληση των όσων διδαχτήκαμε στο κεφ. 21. 

    Για την ορθότερη αίσθηση της ιστορικής συνέχειας στη Βυζαντινή ιστορία  δείτε   εδώ.

Πηγή:  https://anoixtosxoleio.weebly.com

      Τώρα δίνεται το σχεδιάγραμμα του μαθήματος. Κάνε κλικ   εδώ.

Πηγή: Γρ. Ζερβός

         Αφού γίνει κατά ομάδες η διαπραγμάτευση του μαθήματος ( κείμενο 1 - οι Βούλγαροι και 2. οι Ρώσοι) δημοσιεύουμε στον πίνακα της τάξης λέξεις - κλειδιά και πλαγιότιτλο κάθε παραγράφου.

       Υπάρχει η δυνατότητα ή να γίνει ανάγνωση του μαθήματος από τον δάσκαλο ή

ακρόασή του από τον Η/Υ εδώ.

Πηγή: 17ο Δ. Σχ. Ρόδου

        Στο βιβλίο της Ιστορίας Β΄Γυμνασίου πραγματεύεται το ίδιο μάθημα απευθυνόμενο όμως σε 14χρονους μαθητές. Κάνε κλικ     εδώ  (Βούλγαροι)   κι    εδώ     (Ρώσοι).

         Στην  Ιστορία Ε΄δημοτικού και στη διπλωματία των Βυζαντινών εί ναι αφιερωμένο

το κεφ. 38   εδώ.

Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο

Δες τον χάρτη του βουλγαρικού κράτους   22.3._.png

,μια εικόνα της Παναγίας του Βλαδιμήρ     22.4._.png

και  τον ναό του Αγίου Νικολάου στο Σουζντάλ  22.5._.png

    Ώρα για την περίληψη του μαθήματος. Κάνε κλικ   εδώ

και για ακρόασή της κάνε κλικ στη τρομπέτα πάνω δεξιά ή  εδώ.

Πηγή: webteach.gr

    Θέλεις τώρα να ασκηθείς στη συμπλήρωση κενών μα και σε σταυρόλεξο σχετικό με το

μάθημά μας;  Αν, ναι, κάνε κλικ     εδώ   κι     εδώ.

Πηγή:  https://dim-pa-athin.att.sch.gr

  Μια πολύ καλή, αναλυτική παρουσίαση που "ζωντανεύει" το μάθημα:

 

           Κι αν θέλεις να περάσει από μπροστά σου όλη η 4η ενότητα ( κεφ. 17-22) δες παρακάτω.
 
          Και το κουίζ της ενότητας με αντιστοιχίσεις, συμπληρώσεις κενών, επιλογής σωστής απάντησης
κ.ά. κάνε κλικ παρακάτω.
 
 
 
Ερωτήσεις κι απαντήσεις   για όλη την ενότητα
         Για να ελέγξεις, να θυμηθείς να εμβαθύνεις, να κατανοήσεις τη χρονική συνέχεια (μέρος της οποίας είμαστε κι εμείς)!
 
Κάνε κλικ  εδώ.
Πηγή: Σουδίας Γιάννης
Δες κι αυτά:
Για τη μάχη στο Κλειδί (1014 μ.Χ.) πάρε πληροφορίες  από  εδώ 
(    εδώ  και  ένας  χάρτης   εδώ    πηγή: Wikipedia )
για τον Νικηφόρο τον Α΄ (που σκοτώθηκε στη μάχη της Πλίσκα το 811 μ.Χ.   εδώ  )     εδώ 
τον Νικηφόρο Φωκά (που ζήτησε τη βοήθεια των Ρώσων εναντίον των Βουλγάρων)       εδώ
τον Ιωάννη Τσιμισκή (που πολέμησε τους Ρώσους και τους ανάγκασε να αποσυρθούν)  εδώ.
Πηγή:  byzantium.xronikon.com
       Προσοχή:
         Δεν κάνουμε κλικ σε τυχόν διαφημίσεις ή σε ό,τι άλλο εμφανίζεται σε υπερσυνδέσμους που περιέχουν ψηφιακό υλικό για το μάθημα μας! Έτσι δείχνουμε πόσο ώριμοι είμαστε, ότι έχουμε αυτοέλεγχο και ότι μπορούν να μας εμπιστεύονται ο δάσκαλός μας και οι γονείς μας!!
 
 
Ευχαριστώ για την κατανόηση, παιδιά! 
      Η Κωνσταντινούπολη, μια πόλη που πολλοί ήθελαν να την κατακτήσουν. Πολιορκήθηκε πολλές φορές. Γι΄αυτό έπρεπε να αντέχει  σε αποκλεισμούς.  Να μην της λείπουν τροφές και νερό.
 
Γίνε ερευνητής της. Δες τα δυο παρακάτω βίντεο για την υπόγεια Πόλη.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Πηγή: YouTube ( History Channel)
        Πώς εμπλέκονται οι Σέρρες σε όλα αυτά που συμβαίνουν κατά τη Βυζαντινή περίοδο;
Διάβασε το αρχείο αυτό. Κάνε κλικ   στο αρχείο         22.6.__-_.doc
Γράφει για μια μάχη που έγινε στο Δημητρίτσι Σερρών το 1185 μ.Χ.
Πηγή: serrestoown .gr
    Δεν ξεχνάμε πως η ιστορία "γράφεται" από τους νικητές. 
     Γι΄αυτό, όταν διαβάζουμε κάτι ελέγχουμε την αξιοπιστία, την αντικειμενικότητα και τον συντάκτη της πηγής. Τη διασταυρώνουμε με άλλες ιστορικές πηγές, αν είναι δυνατό και από άλλες γλώσσες για να έχουμε σφαιρική όσο το δυνατον αμερόληπτη, απροκατάληπτη  γνώση και άποψη.
 
Λέτε να γίνει κάποιος από εσάς Βυζαντινολόγος;
  Το ίδιο μάθημα σε τρεις παρουσιάσεις . Πηγή:  Πέτρος Σαμούχος.
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 
Πώς ντύνονταν στα Βυζαντινά χρόνια; Πώς ήταν τα ρούχα τους;
 
 
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
View more presentations or Upload your own.
Πηγή: Γ. Σουδίας
 Ασκήσεις αντιστοίχισης, επιλογής, σωστού λάθους για την 4η ενότητα ( κεφ. 17-22 )   εδώ     ,
 
εδώ  κι   εδώ.
 
Πηγή: Μάθε παιδί μου γράμματα
        Πάτησε   εδώ      για μια επαναληπτική άσκηση στην 4η ενότητα,   εδώ     για μια ακόμη και
 
για ένα  σταυρόλεξο   εδώ.
 
Και γιατί να μην δούμε το μάθημα ως ιστορία - παραμύθι;   Κάνε κλικ  εδώ.
Πηγή: Δ.Σχ. Φουρφουρά
 
Τι λέτε, έχουμε χρόνο να το δραματοποιήσουμε σήμερα στην τάξη;
Αν, όχι, τότε στο επόμενο μάθημα.
           Προσπάθησε τώρα να γράψεις το όνομά σου στα κυριλλικά! Γράψε το πρώτα στα ελληνικά κι έπειτα στα κυριλλικά κεφαλαία και μικρά.
 
Ποιες ομοιότητες ή διαφορές με την ελληνική γραφή  παρατηρείς  στ΄ όνομά σου;  
 
Πάτησε     kiriliko_alfavito_2.doc
 
Θυμάστε τον... "εκατομμυριούχο", το παιχνίδι που έκανε πάταγο στο Ε΄2 ; 
Ώρα να το ξαναπαίξουμε!!  
 
Κάνε κλικ  εδώ.     (το είχαμε πρωτοδημοσιεύσει, όταν είχαμε κάνει  το κεφ. 18 )
Για αξιολόγηση δες το φυλλάδιο που ακολουθεί. Είναι επαναληπτικές ερωτήσεις  που κάθε φορά μια μόνο απάντηση απο τις αναγραφόμενες είναι η σωστή. Τι λέτε;
 
Πάμε να δούμε τι μάθαμε καλά και τι ...όχι ;
 
Κάνε κλικ  ___.22_______1__2.doc

Με ετικέτα στο: ΙΣΤΟΡΙΑ Ε΄

Σχόλια   

 
+3 # Παπανίκος Αλκιβιάδης 28-01-2013 14:07
ΚΥΡΙΕ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΕΨΕ ΛΙΓΟ Ο ΠΟΤΑΜΟΣ ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ ΑΛΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑ!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
+4 # Καραγκιόζης Ιωάννης 28-01-2013 15:13
Είναι πολύ περιεκτικό το μάθημα με πολλά γεγονότα!!
Μπράβο, Άλκη, για την προσπάθεια!
Το ψηφιακό υλικό που είναι αναρτημένο (περίληψη, ακρόαση, ερωτήσεις, κουίζ κ.τ.λ.) βοηθούν στην κατανόηση του μαθήματος.
Μπράβο σε όλο το Ε΄2 !
Ας ευλογήσουμε τα γένια μας! Δηλ. ας παινέψουμε το..."σπίτι" μας, το Ε΄2! Χα χα χα!
Υ.Γ. Ας γράφουμε με μικρά γράμματα
Ευχαριστώ.

Μου έκανε εντύπωση η παραβίαση των συμφωνιών που έκλειναν τα κράτη με αποτέλεσμα τον..πόλεμο!
Θα τα ξαναδιδαχτείτε στη Β΄Γυμνασίου!
Παιδιά, δώστε βάση στην περίληψη που σας έδωσα και στους πλαγιότιτλους κάθε παραγράφου.
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
-4 # Γραμματίκης Γεώργιος 28-01-2013 17:24
Κύριε γιατί γράφετε τόσο πολύ? 8) ;-) :roll: :sigh: :-* :lol: :D
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
-2 # Βαφειάδου Δήμητρα 30-01-2013 18:08
πολύ ωραίες παρουσιάσεις εμένα με δισκόλεψε λίγο το κουίζ :-?
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
0 # Σεμελίδου Σοφία 31-01-2013 15:54
το μαθημα ηταν πολυ δυσκολο και σε κανει να μπερδευεσαι :sigh:
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
+1 # Βαφειάδου Δήμητρα 04-02-2013 20:52
Βασικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο :sad:
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
0 # Παπανίκος Αλκιβιάδης 03-02-2013 11:52
Σοφία έχεις δίκαιο!!!!!!!
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
-1 # Φωτογράφος Ιωάννης 03-02-2013 18:21
κυριε βαλατε ωραια βινταιακια :-) :lol:
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
-1 # Χαλατζογλίδου Αικατερίνη 04-02-2013 18:59
:-? :eek: :-| :lol:
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 

Τελευταία νέα