Η 4η ενότητα " Το Βυζαντινό κράτος και οι γειτονικοί λαοί" ολοκληρώνεται

με το κεφ. 22 "Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους και τους Ρώσους".

      Ο  τίτλος  και ο προοργανωτής του μαθήματος λειτουργούν ως αφόρμηση για τη διδασκαλία του νέου μαθήματος.

22. 1

 

    Εναλλακτικά γίνεται δραματοποίηση της ιστορίας - παραμύθι  "Κύριλλος και Μεθόδιος" του προηγούμενου μαθήματος. Πρόκειται για την είσοδο στη Μοραβία των δυο αδερφών ιεραποστόλων από τη Θεσσαλονίκη και τη συνάντησή τους με τον Σλάβο βασιλιά  Ρατισλάβο (862 μ.Χ.). 

    Εδώ τίθενται ερωτήματα για την ανάκληση των όσων διδαχτήκαμε στο κεφ. 21. 

    Για την ορθότερη αίσθηση της ιστορικής συνέχειας στη Βυζαντινή ιστορία  δείτε   εδώ.

Πηγή:  https://anoixtosxoleio.weebly.com

      Τώρα δίνεται το σχεδιάγραμμα του μαθήματος. Κάνε κλικ   εδώ.

Πηγή: Γρ. Ζερβός

         Αφού γίνει κατά ομάδες η διαπραγμάτευση του μαθήματος ( κείμενο 1 - οι Βούλγαροι και 2. οι Ρώσοι) δημοσιεύουμε στον πίνακα της τάξης λέξεις - κλειδιά και πλαγιότιτλο κάθε παραγράφου.

       Υπάρχει η δυνατότητα ή να γίνει ανάγνωση του μαθήματος από τον δάσκαλο ή

ακρόασή του από τον Η/Υ εδώ.

Πηγή: 17ο Δ. Σχ. Ρόδου

        Στο βιβλίο της Ιστορίας Β΄Γυμνασίου πραγματεύεται το ίδιο μάθημα απευθυνόμενο όμως σε 14χρονους μαθητές. Κάνε κλικ     εδώ  (Βούλγαροι)   κι    εδώ     (Ρώσοι).

         Στην  Ιστορία Ε΄δημοτικού και στη διπλωματία των Βυζαντινών εί ναι αφιερωμένο

το κεφ. 38   εδώ.

Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο

Δες τον χάρτη του βουλγαρικού κράτους   22.3._.png

,μια εικόνα της Παναγίας του Βλαδιμήρ     22.4._.png

και  τον ναό του Αγίου Νικολάου στο Σουζντάλ  22.5._.png

    Ώρα για την περίληψη του μαθήματος. Κάνε κλικ   εδώ

και για ακρόασή της κάνε κλικ στη τρομπέτα πάνω δεξιά ή  εδώ.

Πηγή: webteach.gr

    Θέλεις τώρα να ασκηθείς στη συμπλήρωση κενών μα και σε σταυρόλεξο σχετικό με το

μάθημά μας;  Αν, ναι, κάνε κλικ     εδώ   κι     εδώ.

Πηγή:  https://dim-pa-athin.att.sch.gr

  Μια πολύ καλή, αναλυτική παρουσίαση που "ζωντανεύει" το μάθημα:

 

Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους και τους Ρώσους
View more presentations or Upload your own.
           Κι αν θέλεις να περάσει από μπροστά σου όλη η 4η ενότητα ( κεφ. 17-22) δες παρακάτω.
 
Το Βυζαντινό κράτος και οι γειτονικοί λαοί - Όλη η ενότητα
View more presentations or Upload your own.
          Και το κουίζ της ενότητας με αντιστοιχίσεις, συμπληρώσεις κενών, επιλογής σωστής απάντησης
κ.ά. κάνε κλικ παρακάτω.
 
 
 
Το βυζαντινό κράτος και οι γειτονικοί λαοί - Quiz
View more presentations or Upload your own.
Ερωτήσεις κι απαντήσεις   για όλη την ενότητα
         Για να ελέγξεις, να θυμηθείς να εμβαθύνεις, να κατανοήσεις τη χρονική συνέχεια (μέρος της οποίας είμαστε κι εμείς)!
 
Κάνε κλικ  εδώ.
Πηγή: Σουδίας Γιάννης
Δες κι αυτά:
Για τη μάχη στο Κλειδί (1014 μ.Χ.) πάρε πληροφορίες  από  εδώ 
(    εδώ  και  ένας  χάρτης   εδώ    πηγή: Wikipedia )
για τον Νικηφόρο τον Α΄ (που σκοτώθηκε στη μάχη της Πλίσκα το 811 μ.Χ.   εδώ  )     εδώ 
τον Νικηφόρο Φωκά (που ζήτησε τη βοήθεια των Ρώσων εναντίον των Βουλγάρων)       εδώ
τον Ιωάννη Τσιμισκή (που πολέμησε τους Ρώσους και τους ανάγκασε να αποσυρθούν)  εδώ.
Πηγή:  byzantium.xronikon.com
       Προσοχή:
         Δεν κάνουμε κλικ σε τυχόν διαφημίσεις ή σε ό,τι άλλο εμφανίζεται σε υπερσυνδέσμους που περιέχουν ψηφιακό υλικό για το μάθημα μας! Έτσι δείχνουμε πόσο ώριμοι είμαστε, ότι έχουμε αυτοέλεγχο και ότι μπορούν να μας εμπιστεύονται ο δάσκαλός μας και οι γονείς μας!!
 
 
Ευχαριστώ για την κατανόηση, παιδιά! 
      Η Κωνσταντινούπολη, μια πόλη που πολλοί ήθελαν να την κατακτήσουν. Πολιορκήθηκε πολλές φορές. Γι΄αυτό έπρεπε να αντέχει  σε αποκλεισμούς.  Να μην της λείπουν τροφές και νερό.
 
Γίνε ερευνητής της. Δες τα δυο παρακάτω βίντεο για την υπόγεια Πόλη.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Πηγή: YouTube ( History Channel)
        Πώς εμπλέκονται οι Σέρρες σε όλα αυτά που συμβαίνουν κατά τη Βυζαντινή περίοδο;
Διάβασε το αρχείο αυτό. Κάνε κλικ   στο αρχείο         22.6.__-_.doc
Γράφει για μια μάχη που έγινε στο Δημητρίτσι Σερρών το 1185 μ.Χ.
Πηγή: serrestoown .gr
    Δεν ξεχνάμε πως η ιστορία "γράφεται" από τους νικητές. 
     Γι΄αυτό, όταν διαβάζουμε κάτι ελέγχουμε την αξιοπιστία, την αντικειμενικότητα και τον συντάκτη της πηγής. Τη διασταυρώνουμε με άλλες ιστορικές πηγές, αν είναι δυνατό και από άλλες γλώσσες για να έχουμε σφαιρική όσο το δυνατον αμερόληπτη, απροκατάληπτη  γνώση και άποψη.
 
Λέτε να γίνει κάποιος από εσάς Βυζαντινολόγος;
  Το ίδιο μάθημα σε τρεις παρουσιάσεις . Πηγή:  Πέτρος Σαμούχος.
 

 

κεφ. 22 φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με βούλγαρους και ρώσους α μερος from atavar
 
 

 

κεφ. 22 φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με βούλγαρους και ρώσους β μερος from atavar
 
 

 

κεφ. 22 φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με βούλγαρους και ρώσους γ μερος from atavar
 
 
Πώς ντύνονταν στα Βυζαντινά χρόνια; Πώς ήταν τα ρούχα τους;
 
 
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
View more presentations or Upload your own.
Πηγή: Γ. Σουδίας
 Ασκήσεις αντιστοίχισης, επιλογής, σωστού λάθους για την 4η ενότητα ( κεφ. 17-22 )   εδώ     ,
 
εδώ  κι   εδώ.
 
Πηγή: Μάθε παιδί μου γράμματα
        Πάτησε   εδώ      για μια επαναληπτική άσκηση στην 4η ενότητα,   εδώ     για μια ακόμη και
 
για ένα  σταυρόλεξο   εδώ.
 
Και γιατί να μην δούμε το μάθημα ως ιστορία - παραμύθι;   Κάνε κλικ  εδώ.
Πηγή: Δ.Σχ. Φουρφουρά
 
Τι λέτε, έχουμε χρόνο να το δραματοποιήσουμε σήμερα στην τάξη;
Αν, όχι, τότε στο επόμενο μάθημα.
           Προσπάθησε τώρα να γράψεις το όνομά σου στα κυριλλικά! Γράψε το πρώτα στα ελληνικά κι έπειτα στα κυριλλικά κεφαλαία και μικρά.
 
Ποιες ομοιότητες ή διαφορές με την ελληνική γραφή  παρατηρείς  στ΄ όνομά σου;  
 
Πάτησε     kiriliko_alfavito_2.doc
 
Θυμάστε τον... "εκατομμυριούχο", το παιχνίδι που έκανε πάταγο στο Ε΄2 ; 
Ώρα να το ξαναπαίξουμε!!  
 
Κάνε κλικ  εδώ.     (το είχαμε πρωτοδημοσιεύσει, όταν είχαμε κάνει  το κεφ. 18 )
Για αξιολόγηση δες το φυλλάδιο που ακολουθεί. Είναι επαναληπτικές ερωτήσεις  που κάθε φορά μια μόνο απάντηση απο τις αναγραφόμενες είναι η σωστή. Τι λέτε;
 
Πάμε να δούμε τι μάθαμε καλά και τι ...όχι ;
 
Κάνε κλικ  ___.22_______1__2.doc